اخبار فرهنگی و اجتماعی

بزرگداشت روز معمار، نگاهی به تحقق رسالت فرم و فضا

مراسم بزرگداشت روز معمار سال ۱۴۰۳ در دانشگاه هنر اصفهان با حال و هوای متفاوتی برگزار گردید. در میان دانشگاه های مختلف ایران که این مراسم را بجا می آورند در دانشگاه هنر اصفهان با حضور مهمانان سر شناسی از جمله محمد عرب، فرامرز پارسی، زهرا آرمند و … برگزار شد. استقبال گسترده دانشجویان و علاقه مندان سبب گردید که نیم ساعت قبل از شروع مراسم تمام صندلی های این مکان پر شود.

مراسمی برای بزرگداشت رسالت همه معماران

IMG 20240423 190620 506
استودیو رسما
با تلاش های فراوان انجمن علمی معماری دانشگاه هنر اصفهان، خانم مهندس فاطمه نصری دبیر محترم انجمن علمی معماری و با حمایت شرکت نماچین از معماران سرشناس سراسر کشور دعوت و میزبانی به عمل آمد تا نشستی را در مراسم بزرگداشت روز معمار، واقع در سالن آمفی تئاتر دانشکده توحید خانه برگزار نمایند.
مراسم بزرگداشت روز معمار در بعد از ظهر روز دوشنبه سوم اردیبهشت با سخنرانی دکتر محمود قلعه‌نویی ریاست محترم دانشکده معماری و شهرسازی آغاز گردید. پس از آن با پخش ویدیویی سرگرم کننده با پرسش ((معماری چیست؟)) مشارکت دانشجویان را در برنامه پر رنگ تر کرد. در ادامه این مراسم به سه نشست معمارانه پرداخته شد که پس از اتمام صحبت هر یک از مهمانان، پرسش و پاسخی با حضار جلسه انجام شد و در فاصله زمانی بین هر نشست تعدادی از دانشجویان با نوازدگی و آواز خوانی، شور و نشاطی را به مراسم اعطا کردند.

نشست اول (معماری تاریخی ایران، همانند یک زبان)

فرامرز پارسی معمار و مدرس، همچنین از تاثیر گزار ترین اشخاص جامعه معماری ایران با حضور در نشست نخست با نام (معماری تاریخی ایران، همانند یک زبان) به بررسی معماری تاریخی ایران و زبان آن پرداخت.

نشست دوم (نقش فضا)

IMG 20240423 190620 637
استودیو رسما
نشست دوم با حضور محمد عرب، از فعالان جامعه معماری با عنوان (نقش فضا) برگزار شد. پس از اتمام نشست از مدیر شرکت نماچین اسپانسر این رویداد دعوت گردید تا سخنرانی کوتاهی در خصوص تبریک روز معمار و فعالیت های این شرکت ارائه نماید.

نشست سوم (متن و معمار)

نشست سوم با نام (متن و معمار) توسط زهرا آرمند به صورت گویش داستان و قصه گونه ای به تشریح پروژه های معماری جذابی از جمله (پاکت) ارائه گردید.

IMG 20240423 190620 560
استودیو رسما
پیش از پایان مراسم روز معمار، با تقدیر از مهمانان و اساتید گرانقدر معماری دانشگاه هنر اصفهان از جمله دکتر مریم عظیمی، دکتر مهدی سعدوندی، دکتر شاهین دبیریان و … تشکر لازم به عمل آمد.
اسامی اعضای انجمن علمی معماری دانشگاه هنر اصفهان، برگزارکنندگان این رویداد: فاطمه نصری، محمد سینا فصاحت، حسین زیبنده‌پور، عسل خوروش، مریم تویسرکانی، شقایق جعفری، محمد حسین احمدی، پرویز مهدی زاده، عرفان عطارپری، شایان جعفرپیشه
پویا شماعی – عصر مهر
پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه